memories of gold

This is me:


ska jag behöva bevisa för andra att jag är en bra
människa. Räcker det inte med att jag är den jag är?
och att människor ska kunna se det. Fördomar,rykten
allt jag i ett. När ska ni få nog av att prata om
sånt ni inte har med att göra eller sånt ni inte
har någon aning om egentligen när ska ni få nog att
sluta skada en helt vanlig individ medvetet? Jag är precis
som ni. Jag är galen,ledsen,glad,busig. Jag har många sidor
jag är inte perfekt jag har mina fel och brister och jag vet
att jag har utmärkt mig på många sätt förrut. Men ska inte en
människa nu flera år senare ha en chans att starta om. Vi
växer med tiden, vi blir klokare. Vi tappar vänner efter vägen
blir osams. Men ska man inte kunna hitta tillbaka till varandra?
eller få umgås med vem man vill utan att man ska tänka på konsekvenserna
jag har haft många fina vänner i mina tidigare dar en allra bästa vän
som jag tappade när jag började stå för mig själv och mina egna åsikter
då jag kände att det var nog, Jag hade fått stå ut med alltför mycket
alldeles i onödan. För är det någon som ställer upp för sina vänner i vått
och torrt så är det jag. Jag har tagit andras parti när dom inte vågat stå
för sina åsikter. Jag har varit den som lyssnat och bevarat hemligheter. Men
jag gav min dåvarande halva ett beslut. Mellan evig vänskap och förtroende,eller
något rena motsatsen. Och i dag är jag straffad för att ha tagit mig ut ur allt
jag har blivit straffad för att jag gjorde mig själv en tjänst. Och med glädje alla
ni som kallar mig fjortis,slampa,hora och allt ni nu kan hitta på. Fortsätt med det
för man straffar ingen ostraffat som man brukar säga. Tänk att en kväll som denna ska
jag behöva försöka förklara för er alla, ni som tror att ni är högre och mer värda än
mig. Ni som ser ner på mig som att jag bara är en 15 årig fjortis tjej som ligger runt
med alla. Och jag blir så irriterad på människor som tror dom vet, och som säger "hon ligger
med alla" ni har väl förtusan inte varit med och kan garantera att jag legat med någon?
allt det här handlar om fördommar mot människor som vågar stå för sig själv och sin egen
åsikt en människa som som inte tycker att andras åsiktet spelar så stor roll. Jag har haft
många fina minnen ända sen lågstadiet med bland annat Josefin öhlund,Felicia carlzon,Maria wikman
Emelie wikberg anastasia kazmirtjuk och kajsa dysholm tro det eller ej. På den tiden var vi alla
bästa vänner. Bästa vänner utan fördommar,utan skitsnack,utan jämförelse med den andre hela tiden
för just nu är det rena tävlingen och vem som varit värst mot vem. Och blir ni förvånade när slut
resultatet kommer då att det är jag. I'm the evil bitch som varit så hemsk mot alla. Det handlar
om dömmande även hära för att jag varit galen i det förflutna umgåtts med fel människor gjort dumma
saker som att ha snattat,Tjuvrökt festat. Och den delen där det innehöll snatteri var inte från vänner
utan en affär, jag umgicks med helt fel människor och drogs med det verkade spännande så varför skulle inte
jag också göra det. Jag har aldrig påstått att jag varit helt felfri och inte gjort något jag har varit med
om så mycket i mina dar. Nästan för mycket för en tjej i min ålder, Men alla tjejer som jag tidigare umgåtts
med. Jag önskar er all lycka, för jag vet hur bra ni är eller var rättare sagt nu längre känner jag ingen av
er. Men det är saker som händer, man byter skola träffar nya vänner eller helt enkelt väljer nya vänner.
Men ni måste lära er att det inte är bara jag som kan, för att jag vågar säga rakt ut som jag tycker
för att jag inte fjäskar för mina vännner för att jag är den jag är och vill vara.Så ska jag inte behöva
dömas jag ska inte behöva få en kommentar som " jävla fjortis" eller något annat. Ni som inte är starka nog
att stå emot era vänner, eller har vänner som inte accepterar era åsikter vad är det för vänner? fundera nu
noga vart ni står och om ni vill se detta som er framtid. Hade även en fin period med en tjej som heter Ida Östlund
jag träffade henne på Maria wikmans halloween party år 2005 och efter det umgicks vi lite och det gick väl ett
år och sedan var vi som bästa vänner. Dessvärre där i slutet hade vi umgåtts allt för mycket med varandra och
kom i tjaffs, och vi blev aldrig vänner igen. För hon blev direkt indragen i att felice är si och så. Och när
många säger en sak blir det väl till slut så att man tror på det. Hon gick sedan runt och sa att jag hade tagit
hennes solglasögon som hon två veckor tidigare hade tapppat bort ett par jag hade precis likadana 59.50 kronor från hm. och jag har ju inte direkt problem med
mina ekonomi så att jag är så snål att jag inte skulle kunna köpa ett par egna, men så var inte fallet eftersom
jag hade ett precis par likadana och att ett rykte om ett par solglasögon ska kunna förstöra en sån fin vänskap som
vi hade var synd. För enligt mig var vi som tvillingar,vi kunde nästan avsluta varandras meningar där i slutet
då vi hade umgåtts konstant.Men även det är en tjej som kommer gå långt tror jag, hon är den hon är och jag hoppas
inte hon ändrar sig för någon annan skull. För vad är inte bättre än en unik människa som tror på sig själv
och står upp för sig själv och sin egen åsikt? Man gör sig själv världens tjänst en tjänst att stiga högre stå
stadigare och aldrig falla. Jag har fått dela med mig bara 1/10 del av mitt liv, men det ger mig ett leende på
läpparna. Jag är starkare än någonsin i dag och det har jag lite er alla att tacka ni som ständigt försöker
förstöra för mig medans ni ödslar er tid, snackar skit, hittar på rykten så arbetar jag emot. Jag blir starkare
och det känns som att jag kan klara vad som helst nu. Men inom en snarare framtid ska ni slippa se mig, och vem
ska ni då prata om? Jag flyttar till stockholm efter nian, jag gör mig själv en jätte tjänst jag ska gå en inrednings
arkitekt linje. Jag är för stor för den här staden, och det finns det fler som är.
Ni tror ni vet vem jag är
ni vet mitt fullständiga namn
ni vet min ålder. Jag har uppenbarligen många dolda hemligheter som ingen vet
att jag är en snäll,omtänksam,busig,partygalen,danstjej jag är samma människa som
förrut förutom att jag tänker efter nu innan jag gör någonting. Jag står upp
för mig själv och det tänker jag aldrig sluta med, jag tänker aldrig låta någon annan fälla mig
jag står stadig där jag är. Stadigt nog för att jag skulle kunna säga att jag besegrar allt, med
ett gott hjärta och ha den tanken att kunna ge alla en andra chans. Ni står på min topplista
ni är värda att se upp på. Ni är världens bästa
Och jag tror på er!

Skrivet av: Jennifer

Men gumman, jag vet att du hr varit med om mycket. Men dom som svikit har svikit och gjort är gjort. Det finns många andra bättre. Du är precis som alla andra, alla har sina problem som man ibland kommer över, men även motsatsen! Stå på dig gumman!<3

2008-06-29 - 23:18:06
Blogg: http://jenkangirl.blogg.se/
Skrivet av: `???

låter som att allt är dina gamla kompisars fel? bara dem som gjort fel?

2008-06-29 - 23:42:26
Skrivet av: felice

min dator ar pa engleska sa kan inte skriva vissa bokstaver jag sager inte att det ar nagons fel, vilken part tycker du det later som att allt ar delas fel for det ar det absolut inte

2008-06-29 - 23:58:19
Blogg: http://modeisdelicious.blogg.se/
Skrivet av: emelie ff

så himla bra skrivet felice! jag blir varm i hela kroppen när jag läser. du vågar vara dig själv och det är guld!! Alla har tunga stunder och du är stark som lyckas ta dig ur dom. jag hoppas verkligen att du står på dig i framtiden också, för någon som du kan nå långt!

2008-06-30 - 00:03:42
Blogg: http://eeeemelie.blogg.se/
Skrivet av: rebecca

Alla gör vi misstag, och alla gör vi saker som vi egentligen inte borde ha gjort. En ny chans är alla människor värda tycker då jag. För ingen är perfekt!Om du bara är dig själv precis så som du är så går allt så mycket bättre! Jag tycker människor ska respektera dig för den du väljer att vara, alla har rätt att vara den personen dom själva vill vara utan att folk ska snacka. Folk har så mycket fördommar som jag själv också är grymt less på. Men man blir aldrig av med skitsnacket så är det bara! Det finns alltid där överallt. Så det bästa är nog att skita i det och stå på dig! Du är stark och ingen ska få trycka ner dig gumman! Bra skrivet<3

2008-06-30 - 00:24:55
Skrivet av: Elin

2008-06-30 - 01:16:51
Skrivet av: elin

Sjukt bra skrivet fellan! Jag tror på dig, alltid.

2008-06-30 - 01:18:05
Blogg: http://elinlindstroem.blogg.se/
Skrivet av: Bianca

Bra felice! Jättebra skrivet. Det är så sjukt bra att kunna stå för sig själv och vad man tycker. Det är så få som gör det, men så himla många som borde det! Jättekul att höra att du mår så bra nu :) Puss!

2008-06-30 - 12:10:28
Blogg: http://biancagaudet.blogg.se/
Skrivet av: ...

Du kan verkligen det här med att manipulera människor, vi som vart med tidigare vet nog att allt det du skrivit inte är riktigt sant. Mycket saker verkar också av någon konstig anledning blivit uteblivna ur din lilla förklaring om ditt liv till världen.

2008-06-30 - 15:30:36
Skrivet av: ...

Men vi alla ser väl på saker annorlunda i guess. peace

2008-06-30 - 15:49:46
Skrivet av: - - -

Du verkar ha haft det riktigt jobbigt, och jag känner stort medlidande att så mycket gått i kras på grund av ett par tjejer som sprider rykten. Måste säga att det är ett Piteåbeteende, ingen får sticka ut, ingen får vara annorlunda, ingen får vara bättre än någon annan.



Ibland vill jag bara fly från den här hemska staden, bort från alla rykten och all skit. Jag festade en hel del för ett par månader sedan, fick så otroligt mycket kritik från folk, dom trodde sig veta precis vem jag var och vem jag hade haft sex med, helt utan sanning. Fick massa rykten på mig, dumma kommentarer på pixbox som senare visade sig vara från mina gamla vänner. Detta gör mig så frustrerad, vill bara ställa mig på ett högt berg någonstans och skrika att det inte är sant. Iallfall bestämde mig för att lägga mig i skuggan helt, och bara vara hemma i flera månader. Det verkar ha gjort folk glada, att dom fick som dom ville, dom ville inte att jag skulle få ha kul och synas.



Kände mig så deprimerad i månader, orkade ingenting, orkade inte ens gå till skolan, orkade inte titta på mig själv i spegeln. Slutade med allt som folk störde sig på, tog av mig löshåret, slutade sminka mig, klädde mig i mjukisdress och lät betygen falla. Tillslut kom jag till en gräns, där det inte gick att vara ensammen mer, så jag började ta tag i mitt liv och skaffade mig två riktigt fina vänner som jag vet att jag alltid kan lita på. Jag håller på att bygga upp mitt liv, det är inte lätt, och det tar tid, men jag vill inte vara förloraren.



Jag vill bara säga till dig att fortsätta kämpa på, ingen är värd att trycka ner dig! Jag ska fortsätta kämpa tills jag är den jag vill vara, inte till den som andra vill se mig.



Sedan vill jag tillägga att du säger att du vill börja om, börja om med enorm ödmjukhet. Jag har sett dig på stan några gånger, och varje gång har du gett mig en otroligt nedlåtande blick. Du kanske inte tänker dig för, visst, jag tittar också på folk och kommenterar, men du måste få veta att man tar otroligt illa upp, speciellt när man känner sig svag i själen.



PS. Vill inte skriva mitt namn eller min blogg, jag är inte feg men jag känner knappast för att "blotta" mig så här mycket inför folk och sedan ska dom veta vem jag är.



Ha det så bra, och sluta aldrig kämpa! Pussss

2008-06-30 - 17:10:34
Skrivet av: Felice

Blickar kan missuppfattas och visste jag vem du var, skulle vi sakert kunna disskutera detta mer specifikt jag tror allt ar ett missforstand och jag kan bara ha haft en dalig dag. och det ar sakert ingenting personligt men om du vill prata om det sa adda mig pa msn [email protected] och som sagt min dator ar instalerad pa engelskasa jag kan inte skriva vissa bokstaver

2008-06-30 - 17:18:11
Blogg: http://modeisdelicious.blogg.se/
Skrivet av: felice

du som anger dig sjalv som . . . i namn kan v'l lika garna ange ditt eget namn eftersom du tog illa vid detta borde du vara nagon jag namnt och om du inte tycker nagot stammer sa sag till sa kan vi disskutera det, och som sagt jag har inte med allt som hant i mitt liv som jag skrev det har ar bara en tiondel av allt, och jag skriver att gang pa gang jag ar inte perfekt och jag har gjort mina fel,sa sag inte att jag forsoker undan gomma vissa saker for sa ar inte fallet, men jag har gjort mina misstag i tidigare dar ca, 2 till 3 ar sedan, och man maste lamna sanna saker bakom sig, jag ar inte densammma person som gor alla dessa misstag man lar sig av sina misstag och man ska aven ha en chans att starta om

2008-06-30 - 17:25:18
Blogg: http://modeisdelicious.blogg.se/
Skrivet av: ????

Felice,du kan verkligen manipulera folk till att tycka synd om dig och försöka få dem att ta ditt parti, jag har sagt till dig att jag trott på fördommarna om dig men som du sedan krossade en dag när jag träffade dig på riktigt och du pratade med mig. Men ditt sätt att prata om det som har hänt och hur du säger att man inte ska ha fördommar och inte dömma folk är ju helt åt helvete. Du dömmer folk som inte har samma synsätt som du, du dömmer dem som kanske inte har de finaste kläderna och du dömmer de som kanske inte har råd till ett liv i lyx som du verkligen verkar ha ibland. Och de som du tycker är "äckliga" bryr du dig inte om att du kanske sårar? jag dömmer inte dig, du är säkert en bra vän och ställer upp till 100% men alla kan inte tycka om dig och det som vissa personer har gjort mot dig tycker jag är förjävligt dålig stil men jag tycker att du ska gå vidare, Flytta till sthlm och bli ngt stort och var den du är,

2008-06-30 - 18:11:32
Skrivet av: malin

felice, jag vet att du är stark nog att klara det här och jag är övertygad att du gör det också! :)

2008-06-30 - 20:28:47
Blogg: http://malinoberg.blogg.se/
Skrivet av: ELIN LINDSTRÖM!!!!!!

SLUTA SKRIVA ANONYMA JÄVLA KOMMENTARER!

Så sjukt jävla fegt att det finns inte ord.

Hahaha, det är ju bara pinsamt! Har ni något vettigt att säga så kan ni väl för helvette STÅ för det också.



"Du kan verkligen det här med att manipulera människor, vi som vart med tidigare vet nog att allt det du skrivit inte är riktigt sant. Mycket saker verkar också av någon konstig anledning blivit uteblivna ur din lilla förklaring om ditt liv till världen."



- Ett hett tips till dig "...", som du nu kallar dig, Om nu inte det här var den rätta sanningen, Varför tar inte DU och berättar den? kom igen, berätta din lilla förklaring om felice's liv till världen;) puss

2008-06-30 - 21:00:58
Blogg: http://elinlindstroem.blogg.se/
Skrivet av: becca

jätte fint text! :):*

2008-07-01 - 14:57:32
Skrivet av: ---

Det är bra gjort att skriva så som du gjorde. Jag festade väldigt mycket för några månader sedan, och jag hörde sedan hur rykten börjar cirkla kring mig. Felet jag gjorde var att jag syntes.



Jag var inte den starkaste personen och jag tar otroligt illa upp när jag får höra att det går rykten om mig. På helgerna stannade jag nu istället hemma varje kväll i flera månader. Jag gjorde i princip allt för att inte sticka ut. För sticka ut här i piteå är det värsta man kan göra. Är man omtyckt är det någon som inte gillar en just för att man är omtyckt och så vidare. Jag stannade hemma ett par månader, och sen insåg jag att man inte behöver ha allt eller inget. Det är först nu som jag känner mig stark nog att synas igen, även om jag nu är mig själv och tusen gånger starkare än förut. Jag både ångrar den vilda tiden jag haft, men samtidigt är jag tacksam, för allt detta gjorde mig stark, och det gjorde mig till den jag är idag.



Piteå är en liten stad. Skitsnack och rykten. Folk förstår inte att man förändras. Jag är så långt ifrån att vara samma person som jag var bara för ett år sedan. Har man en gång fått ett rykte så följer det med en.



Du fortsatte att vara den du var och det beundrar jag dig för. Du är stark.

2008-07-02 - 18:54:26
Skrivet av: matilda

det var jättebra skrivet felice. jag fattar att du inte tycker att det är kul när folk går och sprider rykten, men jag hoppas att allt kommer att orda sig.

jag beundrar dig för att du sket i alla rykten som spreds, det var grymt stark av dig!=)<3

2008-07-02 - 19:42:31
Skrivet av: Anonym

Ni är bara avensjuka , sluta klaga förhelvete !

2008-07-05 - 16:53:50
Skrivet av: Carolina

Vad bra skrivet! :)

2008-12-27 - 14:55:50
Blogg: http://carolinahartman.blogg.se/
Skrivet av: emma selin

Bra skrivet! Och ja, många och åter många rykten har lyckats vandra förbi mig under åren här i Piteå :p Det är verkligen beundransvärt att se att du står för din åsikt eftersom det är så pass få som faktiskt gör det. Way to go girl :D

2009-04-23 - 21:23:59
Blogg: http://emmaselin.blogspot.com

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0