Om du väntar tills du är säker på att det är rätt, kommer du förmodligen inte att göra mycket åt det - Win borden

Okej, utvecklinssamtalet gick bra men jag brast ändå i tårar.
Min mentor även mina föräldrar är jätte nöjda över resultatet men
jag förväntade mig ännu bättre. Som att jag hade satt upp en ribba och
inte kom över den. Jag har haft en dåligt dag och dessvärre gjorde inte
det hära saken bättre. Tillbaka till den verkliga världen eller tyvärr så är
det den vi lever i. Senast i dag så sa en vän till mig som uppfattat mina
klasskamrater lite dömande. Han sa att jag tror inte dom ser dig som den
du är felice, utan den dom tror att du är och varit förrut. Och jag vet att det
mycket väl är så. Jag vet att dom pratar bakom min rygg, helst skulle dom
nog undvika mitt sällskap men tyvärr så blir dom inte kvitt mig förens skolåret
är slut. Jag tycker det är synd att dom skaffat sig en uppfattning från
tidigare dagar för jag känner själv vilka framsteg och förändringar jag gjort.
Visst jag ska inte dra alla över en linje men jag känner det är många och
 speciellt dom jag spenderar större tid med om dagarna. På något sätt hoppas
 jag att jag kan överbevisa er någon gång,bevisa att man inte är den oansvariga
 tjejen som bara struntar i allting. Även fast jag har byggt upp en stark fasad av både
 självförtroende och självkänsla så påverkar det en mer än man tror. Även fast jag
argumenterar emot så fort jag tycker något är fel så betyder det inte att man är någon
annan. Allas åsikter ska bli accepterade så fort det inte går till person angrepp.
 Jag har alltid tagit andras parti i skolan, jag har fått deras
röst hörda även fast det är mina ord men deras åsikt och andledning till att jag
 gjort det är för att jag velat bli accepterad av dom. Och jag trott att dom ska uppskatta
mina "tjänster" någon gång. Och se mig som en av dom, av äldre människor blir jag
oftast behandlad som vuxen. Men jag är 15 år och visst jag klarar mycket, men just nu
skadar detta bland annat min skolsituation och min framtid. Jag vill inte kasta bort tiden
på att vara alla till lags hela tiden och försöka överbevisa
människor som inte kommer ändra sig.
Jag är mer än ni tror, jag är en för två och jag är precis som du.


Förlåt för det känslomässiga inlägget, men jag vill bevisa
för alla dom som är kring mig större del av tiden att allt är
inte som ens första intryck eller någon nån annan tycker.

Xoxo/F

Skrivet av: carro

naaw, så söt! Hoppas allt blir bättre!

2008-11-11 - 21:19:38
Blogg: http://carrohedells.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

hehe, fint skrivet! blev lite tårögd!

2008-11-11 - 22:17:23
Skrivet av: Ludde

Fint skrivet! man börjar ju nästan gråta! hoppas de blir bättre då! :)

2008-11-12 - 14:03:16
Skrivet av: emelie

Bra skrivet Felice, du är klok!

2008-11-12 - 15:56:54
Blogg: http://eeeemelie.blogg.se/
Skrivet av: vickiis

Vet hur det känns, i really do, förut gjorde jag inte en enda läxa, skolkade, och sket i allt som hade med skolan att göra. Nu i 9an har jag insett att jag vill komma in på en linje som kräver höga betyg, och jag kämpar varje dag.

Men det är som ingen som fattar att man faktiskt kan förändras, hoppas det löser sig.



Ville ba säga det, =)

2008-11-13 - 15:12:25

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0