Betyder lust att man är en hora?

Var just inne och kollade på DB;s blogg och såg hennes utlåtande angående lust och att bli kallad en hora för att man idktar samlag mer fler än vad andra tycks vara lämpligt. Jag kan inte alla än att säga att jag håller med henne, dom som använder ordet hora för att såra någon eller helt enkelt kalla någon hora för att det idkat samlag med en eller flera så är man otroligt oallmänbildad bara.

Läs hennes inlägg här under;

Ett återkommande ämne då läsare chattar med mig är ångesten över att vara en "hora". Detta gäller både då de varit i kontakt med killar och gått längre än de förväntat sig, så väl som när det ventileras rykten among kretsarna i skolan. I samtliga fall är oron över stämpeln enorm. Att vara en hora verkar vara det allra värsta utav allt. Jag brukar lugna med att säga att så länge du inte stoppat ner dina målade naglar i hans plånbok och fått betalt för natten, är du omöjligt en hora. Då övergår ångesten till "slamp stämpeln" med citat som "jag vill inte vara den som håller på med killar, bara sådär", och då brukar jag kontra med att lust är normalt och att det är okej så länge du är med på det. Vill du hångla - hångla. Vill du ha sex - ha sex. Killen du har sex med har minst lika mycket att oroa sig för om det handlar om att man inte "får" ha sex. Han hade sex lika mycket som du. Men trots detta består oron. Man får inte vara med flera killar. Man får inte ha lust. Man måste känna skuld och man måste stå ut med att vara en slampa om man väljer att ge utlopp för lust. Hora är tydligen det värsta man kan säga till någon. Varför är inte "mördare" det värsta skällsordet? Hemska samhälle där vi gör allt för att sätta kvinnan lägre. Har ni känt av ångesten?

Taget från DB:s blogg!


Skrivet av: Carolina

Att känna lust betyder inte att man är en hora. Men om man däremot känner lust till alla som bär snopp är det inte konstigt om folk tycker att man är lättfotad, vilket inte är så trevligt att uppfattas som eftersom att det i sin tur leder till att man aldrig blir tagen på allvar när man är ute efter något seriösare. Knulla gör alla, men inte med alla.

2009-08-25 - 21:15:47
Skrivet av: rebecka

tänk så sjukt att man ska behöva anpassa sig efter samhället hela tiden. Man uppmanas ständigt till att våga vara sig själv, och stå på sig osv osv, men när det väl gäller så får man ändå inte riktigt vara det helt och hållet, man får inte pasera "gränsen" är det inte dubbel moraliskt?



men jag håller med dig felice!

2009-08-26 - 07:14:21
Skrivet av: Linnsofia

Jag tycker också att de är sjukt att man ska behöva anpassa sig så otroligt mycket efter samhället hela tiden även fast man uppmanas att vara sig själv och ta sina egna vägar! Jag är en tjej som bara tar egna vägar, har fått ta en jävla massa skit för att jag är mig själv och inte påverkas av andra! credd till dig fellan!

2009-08-28 - 10:21:40
Blogg: http://liiiinnmattsson.blogg.se/

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0