Växt som människa?

Det har kommit till min insikt om hur mycket jag växt som människa dom senaste månaderna. Mitt sätt att tänka om olika ting är total förändrat, men samtidigt som det är någonting helt nytt så tycker jag om det sättet jag tänker på nu.

Förut handlade allt om att bara leva livet, det handlade inte om att ta ansvar för sina handlingar utan bara leva utanför gränserna. Även fast jag till viss del upptäckte vad sprit framkallade för känsla inom mig så har jag aldrig riktigt tagit tag i det. Man kan ha så mycket roligare utan alkohol, och när det gäller alkohol så har det inte annat än bidragit med en massa ångest och förstört chanser i livet för mig.

Men jag har velat börja om, och det har jag gjort, jag älskar att kunna möta min spegelbild och bara stråla av glädje och verkligen kunna säga med sanningsfulla ord, om hur stolt jag verkligen är över mig själv, vad jag ådstakommit och att jag aldrig någonsin låtit människor trampa på mig. Jag har tagit nya tag och jag förtjänar en andra chans, för det gör alla människor.

Det är mänskligt med fel och brister, men att förlåta och kunna gå vidare är en ren självklarhet. Jag har dom bästa vännerna man kan önska sig, jag har den finaste familjen i hela världen och jag är en helt vanlig människa som valt att börja om från startlinjen!


Skrivet av: Anonym

Jag håller med dig ang. alkoholen. Man KAN ha kul utan att dricka, och jag tycker du är en toppen människa! :) Puss!

2009-08-18 - 12:00:05

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0