always by my side.

En sak från dagens diskussion fick mig att funder väldigt mycket.
Vart går gränsen för mobbning? och även fast det är "omedveten"
mobbning? När man är helt ensam, man känner sig som den svagaste
och ensammaste människan på jorden vad ska man göra då?
Är det okej att vara utsatt och kränkt för att man är annorlunda? mitt svar
är nej rakt av. Men om vi inte vore rädda för det vi inte kände till så hade
vi inte haft rasister och vi hade inte haft homofober. Detta är bara ett
få antal saker vi inte accepterat ännu.

Man får försöka se sig själv och andra med någon annans ögon.
Och se sig själv som offret och undra hur den utsatta känner sig.
Idag störtbölade jag när jag insåg att det fanns någon som känner
som mig,eller som jag kände.Egentligen kan man aldrig veta
hur det är att vara någon annan.För alla har vi olika problem och är
utsatta för olika saker.Dock kan man ju skapa komplex hos sig själv
och det behöver inte alltid bero på någon annan.

Men i detta fall är det en individ som jag inte riktigt lärt känna och
 det är jag väldigt arg över. Jag är arg på mig själv att jag inte
 sett det hon utstrålat och i detta fall sorg.
Jag är ledsen att det tog mig två år att komma till den plats jag står på idag.
Men det gör mig även glad att jag gör någonting istället för ingenting.
Jag känner mig så godhjärtad och jag vet att min hjälp uppskattas.
Men jag vill förstå vad man tänker om man medvetet gör någon illa?
i detta fall så verkar ingenting vara med avsikt utan bara ett stort
missförstånd. Men när man är utsatt så ser man alltid det värsta ur
saker och ting.

Jag kommer fortsätta med min tankebana och försöka att tänka mig
för innan jag påpekar någonting annorlunda.Och inte människor,
utan kanske en tröja,accesoar m.m. Små saker sårar faktiskt också
och det har jag fått lära mig i mina dagar. Det är först nu jag tar tag i det.
Man får lära sig att alla gillar olika,alla tycker olika och alla är olika.
Vi är en värld full med mångsidiga och annorlunda individer.
Annorlunda behöver inte betyda någonting dåligt utan det är en
utmärkelse för att vara speciell tycker jag.Speciell är bra,för jag hade
definitivt inte velat vara som någon annan. Som dom brukar säga, ensam
är starkast.Jag får hålla fast och tro vid det.



Xoxo/F

Skrivet av: ul

Kan inte du ha en till frågestund? :)

2009-01-28 - 19:26:00
Skrivet av: Anonym

Asså förlåt felice men jag satt med dig på ett tåg i sommar och du skrattade, och du skrattade inte bara lite - åt två tjejer som oxå åkte på tåget. Om det var för att höja dig själv eller bara visa din avsky bryr jag mig inte om. Det var inget annat än mobbing och jag blev så sjukt besviken på hur du kan sitta där och klaga över vad du gått igenom, samtidigt som du skrattar åt två tjejer som du tycker är fula. Okej om det du skriver är hur du ser det, kanske har du förändrats ?

2009-01-28 - 19:56:30
Skrivet av: Felice

till anonym:Be inte om ursäkt för din åsikt för det är vad du tycker och det accepterar jag.Jovisst,jag har förändrats och det skrev jag i mitt inlägg.Att jag blev besviken och arg på mig själv att det tog mig två år att förstå att man inte bör skratta åt olikheter.Men man blir klokare med tiden och ibland är man lite eftertänksam. Nu försöker jag tänka efter på allting jag gör och säger så gott som det går.Var inte anonym,utan stå för dina åsikter.Det tycker jag är viktigt och jag nekar iallafall inte till att jag också gjort fel i tidigare dagar.

2009-01-28 - 20:42:19
Blogg: http://modeisdelicious.blogg.se/
Skrivet av: Felice - TOTALLY DELICIOUS

men jag antar att alla har sina fel och brister och har gjort misstag. Jag är ju inte direkt ensam om att ha gjort något elakt. Man bör inte tänka på det förflutna utan se framåt nuet.

2009-01-28 - 20:45:31
Blogg: http://modeisdelicious.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Grattis har du blivit en kärnfysiker nu också?

2009-01-29 - 15:10:24

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0