So what if i'm aint perfect?

Baby, don't let it go to your head.

Jag har funnit lyckan, inte bara av att ha någon som tycker om mig tillbaka. Utan lyckan av att tycka om sig själv. Jag har inget behov av att trycka ner, förnedra, smutskasta eller att säga ett ont ord om någon, för jag tycker om mig själv och jag tror på att det är mångfalden och olikheten hos alla människor som gör världen till den vackra plats vi lever i.

Visst att jag önskade att vissa människor tänkte annorlunda om varandra, men det rör inte mig i ryggen faktiskt. Folk som vill hata och ogilla varandra får göra det, de är dem som slösar sin energi på onödiga ting.

Att ha kommit till insikt med detta har gjort mig självsäker, stark och drivande. Jag har hittat motivationen till livet, till kärlek, vänskap, förtroende och förlåtelse. Jag har hittat svaret till hur livet är menat att vara.

Även om jag skulle kunna vara lyckligare på en annan plats, på ett annat ställe, med någon annan så är jag otroligt nöjd med dagsläget. Att veta att man faktiskt kan vara lyckligare, skrämmer mig. För jag har allting jag någonsin velat ha. Jag har världens bästa vänner, världen finaste familj, jag har hittat tron på mig själv, och det är allting som någonsin kommer vara en värdefull upplevelse för mig. För vad är matriella och ytliga ting som skor och kläder? Bara ett pluss i kanten. Jag vill bara skrika ut hur lycklig jag är, hur bra alla människor runt omkring får mig att må. Jag är klar med mig själv för ett tag nu känner jag, nu är det dags för mig att hjälpa någon annan, någon som betyder allting för mig.


Skrivet av: jennifer

fin blogg! kolla gärna in på min!

KRAM!

2011-02-27 - 19:03:57
Blogg: http://cliiick.blogg.se/

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0