friendship

Jag kom på mig själv att ta någon annans parti idag. Bara för att visa värde på min vänskap. Ilskan jag kände när en av mina bästa vänner ringer mig och är ledsen hugger till som en kniv i hjärtat. Jag kommer aldrig prioritera någonting annat före mina vänner, för vänskap är det viktigaste som finns, och det är viktigt att du visar dina vänner hur du värderar deras vänskap.

En vän som aldrig hör av sig, endast när personen ifråga behöver tjänster, är ingen riktig vän. En riktig vän är en sådan som ringer dig för att höra hur din dag varit, en sådan som visar sitt engagemang när man är ledsen eller har det jobbigt, en bästa vän är en sådan som alltid sträcker ut sin hand i tuffa situationer.

Det är komiskt att något så lite, kan vara en sådan stor inverkan på en människa. Men att låta sig påverkas av andra tyder bara på svaghet, osäkerhet och brist av tillit till människor runt omkring.

Jag tänker inte älta detta i onda cirklar, utan jag ville bara ge er mina ord på vänskap och hur viktigt jag tycker det är att man tar hand om sina vänner, sina allra bästa vänner. För när man minst anar det så vänder dom kappan efter vinden. Eller låter sig vara ett oskyldigt offer i någon annans ondskefulla tankespel.

Jag tänker aldrig någonsin stå och se på när mina vänner bryts ner pågrund av någons annans egoistiska stil. Jag tänker vara där, jag tänker rädda mina vänner i tuffa situationer, ni skulle kunna kalla mig superkvinnan - Jag är där i nöd. Alltid!









Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0