You were my wonderwall



Sofia om You know you're only looking for yourself out there.:
Jag udnrade tidigare var du hittat det svarta halsbandet, vore tacksam för svar!

Det är ifrån Vila :)

Anonym om Will you tell me once again, how we're gonna be just friends?:
vart har du köpt det svarta linnet eller klänningen?
Det är ifrån monki och det är inte mitt utan min fina vän amandas.

Anonym om So pick up the pieces and put it all together.:
tänk om jag vore lika stark som dig. Min pojkvän var otrogen med min bästa kompis, två gånger..

Även om det gör ont, så ska man aldrig förlåta otrohet. Har han varit det en gång och man väljer att förlåta det är ju givetvis riskabelt. Men TVÅ GÅNGER? En gång otrogen alltid otrogen.

För att kunna tala ur egna erfarenheter så känns det som att någon vänder hela din värld upp och ner, det känns som att du aldrig kommer hitta någon som kompletterar dig så bra.

Men vad man ska tänka på är att om man tar tillbaka en sådan kille gång efter gång, så respekterar han bara inte dig, du respekterar inte dig själv. Du låter någon som i själva verket ska göra dig lycklig, trampa på dig.  Jag brukar se det så att - "Är det lätt så är det rätt, är det rätt så är det lätt". Och det stämmer oftast. Jag säger inte att vi alla kommer möta hinder och motgångar i ett förhållande. För det gör vi, men saken är den att vi måste lära oss att dra gränser och försöka se det ur någon annans perspektiv. Det är alltid enklare att försöka se med någon annans ögon.

Jag mår bättre nu än vad jag gjort på det senaste året. Och det var för att jag tog mig ur ett förhållande som hade varken respekt eller tillit. Jag mår bra för att jag vet att jag klarar mig bra utan någon vid min sida. Jag är huvudpersonen i mitt egna liv och jag kommer aldrig låta någon trampa på mig. Det är aldrig försent att ta sig ur, men det är otroligt svårt att stå emot.

Det bästa du någonsin hade kunnat göra mot dig själv är att ta dig ur ett förhållande som är alldeles för förstört för att laga. Allting tar tid, men i slutändan så ska du se att det lönar sig.

Det finns hur många människor som helst där ute som bara väntar på att få göra dig till den lyckligaste människan på jorden. Den personen som alltid kommer sätta dig först, respektera dig, höja dig till skyarna bara för att han vill visa världen vilken fantastisk flickvän han har.

Jag har inte mött min prins ännu och det har inte du heller. Men låt det inte göra dig ledsen. Time will tell when mr.right comes around. Och kärlek är ingenting du söker, det kommer till dig när du minst anar det.

Och med tiden kommer du även bli starkare och du kommer inte tollerera att någon behandlar dig så. Ingenting händer över någon dag och även om jag önskade att mirakel kunde inträffa så gör det inte det. Kom ihåg att du är fantastisk och att du aldrig ska låta någon som inte förtjänar dig trycka ner dig till botten.

Och för att inte tala om personen som ska framstå som din bästa vän. Även om det betyder att du kommer få vara ensam för att göra av dig med de dåliga personerna i ditt liv, så är det alltid värt det i slutändan. Det finns riktiga människor, underbara, pålitliga, de personer vi vill ha vårat liv. Ingen av dessa människor förtjänar varken att ursäkta sig eller din förlåtelse.

Stå på dig, för du är superkvinnan i ditt egna liv. "Nobody puts baby in a corner".


Skrivet av: Anonym

Härligt skrivet!!

2011-04-07 - 19:02:01

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0