The road of wisdom.

Jag hatar den eviga långa väntan av att inte veta vad som kommer här näst. Att känna sig ångerfull efter varje beslut man tar. Jag önskar att jag hade en magisk kula, en sådan som kunde visa en vägen till vad som är rätt.

Jag vet att valen jag tar i livet kommer att påverka min framtid. Så jag måste vara egoistisk när jag tar dem, jag måste göra det som är bäst för mig.

Men iallafall för nu, så måste jag gå min egen väg. Jag måste ta dåliga beslut, så att jag sedan i framtiden kan välja rätt. Livet är en enda lång väg med en rada av beslut. Jag skulle kalla det - The road of wisdom.

Med tidens gång blir du klokare och lär dig att det är ingenting fel med att vara egoistisk om det betyder att du kommer få ett bättre liv genom de beslut du tar. "När det är rätt så är det lätt, när det är lätt så är det rätt".



Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0