You're perfect for me.

Det är komiskt hur mycket vi fokuserar på andras liv än vårat egna. Hur vi ständigt ska ha åsikter om allting. Varje val en människa tar, varje sak som sägs. Det disskuteras ständigt om hur folk gör si och så. Men jag tycker det är dags att vi börjar acceptera det faktum att vi aldrig kommer tycka likadant och aldrig kommer ta samma val i livet.

Ibland så händer det bara magiska ting och oavsett vad andra tycker om det, så tycker jag personligen att man ska lita på sin magkänsla och ta den väg man anser är bäst för en själv.

När det kommer till kärlek så får man vara egoistisk i sitt handlande, så länge det inte skadar den personen man håller kär. Men om man hela tiden bara fokuserar på vad andra tycker och tänker så kommer man aldrig få vara lycklig.

Jag får se till att minnas att det inte spelar någon roll vad utomstående, som du inte har någon relation till, tycker. Om jag mår bra av mitt val så kommer jag fortsätta på den vägen.

Jag var med om ett scenario i helgen med en person vars osäkerhet bara glänsde för att jag hade något personen i fråga aldrig kunde få. Jag tycker man ska välja sina strider väl och detta var inte en av dom.

Samtidigt som jag inte förstår många gånger hur dessa psykisk skadade människor är funtande så känner jag sorg för att de har sådana extrema bekräftelsebehov.

Jag kan acceptera det faktum att vi kommer till en punkt i livet där saker och ting inte är som mest rättvisast, men det betyder inte att det är acceptabelt att vi försöker göra någon annans liv till de sämre bara för det.

Jag tycker vi ska gotta oss i andras lycka och vara glad för de som hittat någon de tycker om. Alla förtjänar att vara lycklig. Men som jag sagt många gånger förr. Det man gjort mot andra, slår tillbaka på en själv i slutändan.

Jag tänker inte vara den som är den, att sitta och älta onödiga ting, för jag vet vart jag står och vad jag är kapabel till att ta. Om jag anser att något inte hanteras respektabelt då konfronterar jag personen i fråga. Jag önskar bara att andra hade samma mod och kunde stå upp för sig själva mer.

Det är dags att låta gammalt groll stanna där det hör hemma och är man inte kapabel till det så är det dags att söka hjälp. Det är inte sunt att älta saker som hänt för så längesen.

Men jag får se till att komma ihåg att dom små sakerna som inte har någon direkt inverkan på mitt liv, inte spelar någon roll.





Skrivet av: amanda

helt rätt, bra skrivet!

2011-05-05 - 21:38:26
Skrivet av: Marielle

Håller med föregående talare, you go Felice!

2011-05-06 - 14:53:50

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0