Afraid of the unknown.,

Jag har länge funderat över hur ett liv utan rädslor hade varit. Hade ens livsbalans varit mer stabil och hade man varit lyckligare som människa om alla känslor var i princip neutrala? Hade man kunnat känna de där små glädjekickarna som kan vända en dålig dag till det motsatta?
 
Jag tror det är alla sorters känslor som gör oss kompletta. Oavsett om det är rädsla, ilska eller kärlek. Jag har även blivit påmind av hur mycket en annan människa kan komplettera en. Det är inte så att jag tidigare trott att man är ett om man är ensam. Men en annan människa kan ha så stor inverkan på en själv.
 
Även om rädsla de flesta gånger sätter käppar i hjulet för mig så är ändå tanken om att "kanske en dag" väldigt betryggande. Mitt liv har varit väldigt tumult de senaste halvåret, det har varit mycket nya känslor, känslor så starka som jag tidigare aldrig fått uppleva. Jag har stått inför svåra val och jag har även varit tvungen att välja bort människor från mitt liv. Testat att gå nya stigar, men nya och alldeles otroliga människor.
 
Jag känner att jag har kommit till en punkt i livet då jag är redo att falla. Jag är stark nog att lägga att pusselbitarna var de hör hemma och bara låta allt falla på plats. Hopp är nog den mest skrämmande och finaste känslan en individ någonsin kommer träffa på. Hoppet om idag, imorgon och föralltid!
 
Jag är så nöjd med min tillvaro, mitt arbete, min älskade familj och mina två fantastiska bästa vänner.
 
Jag funderar ibland över vart jag hade varit i livet om jag inte hade alla dessa människor omkring mig. Vem hade jag varit? Hade jag varit den självständiga, starka och lyckliga tjej som jag nu, idag, känner mig som?
 
Det är något jag aldrig kommer få veta, men jag kan ändå inte låta bli att undra. Livet är min höjdpunkt nu och även fast allt intre är bra jämt, så känns det tryggt att veta att det ALLTID blir bättre med tiden pågrund av att min atmosfär är så varm och färgglad, fylld med större kärlek än jag någonsin känt.
 
Någon klok sa en gång till  mig - "Love conquers all". Och idag, nu och för resten av mitt liv kommer jag ta det med mig!
 


Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0