True colors.

Jag har spenderat månader som har blivit till veckor, som har blivit till dagar, till minuter och därefter sekunder.
 
Spenderat tid med att vara naiv och blåögd. Levt på hoppet om förändring. Det känns som att jag tagit ett väldigt stort steg framåt i processen samtidigt som att jag tagit ett litet steg tillbaka.
 
Jag kan inte låta bli att undra, det ligger i min natur. Jag är nyfiken, galen och väldigt varsam med vad jag säger till människor. Jag lever på så varm och djup kärlek, från år 2008 och framåt. Jag har blivit någon annan, velat vara någon annan, skapat denna fantastiska värld med möjligheter framför mig.
 
Min dröm. Vad är min dröm? Jag har i hela mitt liv målat upp en bild om att när jag fyllt 18 så skulle jag bo i en storstad fylld med spänning.
 
Planer ändras. Åsikter ändras och människor förändras. Jag är inte missnöjd med min nurvarandra situation. Men samtidigt så kan jag inte låta bli att erkänna att jag är uttråkad. Livet under vintertid spenderas med goda vänner och mysiga innekvällar. Men jag kan ändå inte låta bli att drömma mig bort hur mitt liv hade sett ut om jag fullföljt mina tonårsdrömmar. Vem hade jag varit då? vart hade jag varit då?
 
Det är aldrig försent att att skapa nya drömmar för sig själv. Men jag hade velat att världen hade kunnat ge mig ett litet tecken om vad som skulle kunna göra mig till mitt allra lyckligaste jag.
 
Jag har i överlag en väldigt stabil relation med mig själv. Jag är driven, trots att jag inte funderat ut exakt allting ännu. Men jag är en drömmare, en analyserare och impulsiv.
 
För att citera någon väldigt klok - "Some women aren't meant to be tamed. Maybe the just need to run free. until they find someone just as wild to run with."
 
Vi kommer stöta på orättvisor i vårat liv. Människor som tar oss förgivet. Människor som är själviska och handlar idiotiskt. Men det viktigaste vi aldrig får glömma är att vi är huvudpersonen i vårat egna liv och att vi skriver våra egna regler.
 
Vi väljer och vi bestämmer vad vi vill göra med vårt egna liv. Ingen annan. Någonsin!
 
 


Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0