I closed my eyes and made a wish.

När jag får spendera tid med mig själv, analysera och gräva djupt i det faktum om det förflutna så kommer jag alltid fram till samma sak. Jag vill aldrig någonsin tillbaka dit. Jag vill aldrig mer leva destruktivt, olycklig och deprimerad.
 
Allt i min kropp säger åt mig att stå emot frestelsen. Jag har försökt att skriva över det, skriva över de skamsna kapitlena i min bok. Försökt ta mig framåt, men av någon anledning så är det de enda som får mig att fastna. Jag tror ingen människa är genom ond, men vissa människor lever för att manipulera. För att få dem själva att känna sig större, stoltare och bättre.
 
Människor spelar spel med den andre för att sätta spänning i sitt liv. Men om du finner något bra, varför göra det svårare än vad det behöver vara?
 
Jag känner mig som en envis och förvriden 14årig tjej idag. Jag känner mig frisinnad, lite bortom flötet och alldeles upprymd.
 
Det mest idealiska för mig hade varit att få lite sinnesro. En lugn stund för hjärtat och huvudet. Men när klockan ringer så slås alla alarm inombord igång.
 
Jag kan inte låta bli och jag kan inte förneka det faktum att det är fel. Jag går emot allt jag någonsin trott på. Allt jag någonsin stått för. Men när vet man egentligen?
 
När vet man om man borde fly fältet? eller begrava sig med vad man bäddat för? Jag är vad ni kan kalla förvirrad. Men samtidigt så stör det mig inte alls. Jag är en ung själ med hela livet framför mig. Jag har tid till att vara förvirrad. Göra misstag. Men att därefter göra om och göra rätt.
 
De må vara så att jag inte har hela mitt liv planerat framför mig, men vet ni vad?
 
Jag är okej med det. Jag är okej med att inte veta vad morgondagen kommer att bjuda på. Jag lever för spänningen. Men ibland, som alla andra individet så vill jag bara att det ska vara enkelt.
 
Jag har gjort allt det där krångliga. Framåt och tillbaka, att vilja och att inte vilja. För en gång skull i mitt liv så vill jag vara säker på något. Jag vill veta att valet jag tar nu inte kommer att påverka hela min framtid.
 
För att citera någon jag älskar . "Ta hand om mitt hjärta medans jag är borta". Och detta har inte bara med kärlek att göra. Det har att göra med allt i överlag. Alla beslut du ställs inför.
 
Jag tror på tecken, jag är ganska vidskeplig av mig. Och det är vad som gör min vardag så spännande. Vad som helst kan hända!
 
Only hope can guide you to the right place in life.
 
 


Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0