Att dansa med djävulen.

Spela mig. Höj mig då tystnaden inte är tillräcklig. Och tryck på mute då tystnaden är allt vi behöver. Jag tror jag hittat en not ni äntligen kommer förstå. 
 
Om vi vill få ut det mesta av livet så måste vi våga chansa på varandra. För att om vi inte gör det, så kommer livet aldrig chansa på oss.
 
Varje demon vill ha sin del av mänskligheten. Vi må klassas som dåraktiga. Men jag känner för att släppa på alla hämningar och begrava alla tyglar som tidigare hållit mig tillbaka. 
 
Idag ska jag gifta mig med starten, mittlinjen och slutet.Det är svårt att dansa med djävulen på sin rygg. Men det är en fin romans!  
 
Jag är redo att lida. Jag är redo att hoppas. Skaka av er all rädsla! Livet är som en ångerroulete. Det är alltid mörkast innan morgonen närmar sig.
 
Vi måste lära oss att dansa med bundna ögon och lita på att stjärnorna leder oss rätt.
 
Jag har varit alltför fokuserad på mina principer och människorna runt omkring mig. Jag vill inte leva ett säkert och tryggt liv som jag i det framtida kommer vakna upp och känna ånger över. 
 
När vi är redo att satsa på mörkret och dess okända så bjuder vi även in en helt ny värld av solljus.  
 
Jag ger dig min hand och lovar att alltid vara med dig. Till världen, till mörkret och till solljuset. Idag ska jag ägna min tid till att leva efter mina egna spelregler. Det är ett skott i mörkret och en rätt på min tron.
 
 20130130 - The end.


Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0