I wonder who I am in my relationship to you?

Vem kommer jag vara 10 år från och med nu? Vad kommer jag göra, vem kommer jag vara den personen med? Kommer jag ha uppnått min drömmar? Och vad är mina drömmar?

Jag känner mig som den mest förvirrade personen i världen. Ingenting är rätt, men ingenting är fel heller. Jag vill kasta mig ut i en ny värld, men nya människor. Jag vill hitta mig själv, mitt "jag". Jag vill drömma om en framtid, jag vill sätta upp mål för mig själv. Men dessa mål är omöjliga att sätta när jag inte ens ser en framtid för mig själv.

Jag är livrädd för att våga, jag är livrädd för att släppa någon nära inpå livet. Jag är rädd för att ge mig av och ge nya människor chanser och hoppas på att få samma möjlighet själv.

Jag är rädd för att lämna den stad där jag vuxit upp, skapat minnen och byggt upp mig själv som människa. Men jag kan inte börja om hära, jag kan inte hitta mig själv i en stad som denna. Jag är one of a kind, och det spelar ingen roll vad andra säger, eller tror. Jag vet vem jag är, och jag är så mycket mer än en ytlig bild av shopping, fester och mode. Jag vill göra stordåd, jag vill göra en förändring. Jag vill vara med och göra gott, göra om och göra rätt.

Jag vill bara vara jag i en stad där människor accepterar en för precis den man är.


Skrivet av: Anonym

Tycker du (alla egentligen) ska läsa Mia Törnbloms bok "självkänsla nu!" och "Du äger!"..



Den kan hjälpa dig att veta vad du vill, sätta upp mål, och förverkliga dina drömmar..



Rekomenderar starkt =)

2010-03-16 - 16:40:01

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0