Svar på tal;



Anonym om Who says I can't get stoned?:

Om du hade en kille som varit otrogen mot dig, men du beslöt dig för att ha kvar han för du älskar han så mkt. Men du kan fortfarande inte släppa det han gjort efter ett år. Hur skulle du göra? Snälla, hjälp mig

Felice svarar; I ett sådant beslut så skulle jag vara otroligt egoistisk och tänka på mitt eget välmående. Jag tycker att man bör respektera sig själv så pass mycket att man aldrig förlåter någon som gjort en illa med flit, för det var precis det han gjorde. Han tog ifrån dig din värdighet, världen är full med människor som bara väntar på att göra en lycklig. Jag vet hur det känns, man tror aldrig att man kommer släppa denna människa, eller överhuvudtaget träffa någon lika "bra". Men sanningen är den att han inte är en bra människa som gör sådant mot dig, man ska inte vara med människor som gör en mer olycklig än lycklig. Jag tycker du borde göra det du själv känner, vill du vara olycklig och aldrig kunna sluta grubbla över det han gjort mot dig, så är du med honom. Men vill du vara lycklig, träffa någon som gör dig lycklig så borde du säga ifrån och gå vidare.


Du är alldeles för bra för att bli utsatt för det, ingen är värd att bli förödmjukad pågrund av kärleken. Kärleken ska vara någonting bra, någonting som får dig att pirra i magen. Tanken av honom och det han gjorde ska inte få dig att vrida sig i magen. Stå på dig och gör det som känns rätt för dig!


Skrivet av: Anonym

tack så mkt<3

2009-11-29 - 17:28:48
Skrivet av: marie

om du har tid och orkar så skulle jag vara oerhört tacksam om du orkade svara på en till "sån där fråga". Det är nämligen så att jag var tsm med en kille i ca 2 år men blev sviken ett flertal gånger, bland annat otrohet. Det gjorde mig väldigt osäker och rädd. Nu är jag tsm med en annan kille och har varit det ca 9 månader. Han är hur underbar som helt men felet är att jag inte vågar lita på honom. jag känner nästan att han aldrig skulle göra nåt men kan ändå inte släppa oron och ångesten. Han är rätt populär många hade nog velat ha honom. Han säger till mig att han aldrig skulle göra nåt och jag tror honom men jag vågar inte lita på det. Det förstör jätte mycket mellan oss att jag är så avundsjuk. Vad ska jag göra???? tacksam om du orkar svara <3

2009-11-29 - 22:03:56
Skrivet av: Anonym

Jag tycker väll inte riktigt att jag håller med, Du valde att stanna med honom antingen gör du det MEN DÅ GÅR DU VIDARE, och försöker bygga upp tillit igen, eller så gör du slut. kan du inte bestämma dig för att förlåta och släppa det är det ingen ide att ni är tillsammans , även om man kanske tycker det din partner gjort var fel är det ju inte rätt att han aldrig ska få "börja" om och gå med skuldkänslor och sona för det han gjort hur länge som helst ? ingen av er skulle må bra av det.

2009-12-08 - 23:25:34

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0