I chose this life.

Jag väljer. Jag bestämmer. Jag drömmer.

Ibland är det okej att vara egocentrisk. Att ta val i livet som anses egoistiska är inget fel. Vi är huvudpersonen i vårt egna liv och vi måste prioritera vårt egna välmående före andra.

Jag har alltid varit en människa med ett stort hjärta. Haft en fruktansvärd empati för de som haft det svårt och stött på motgångar i livet.

Det är sån jag är. Och med handen på hjärtat så är det någonting jag aldrig skulle vilja förändra. Jag valde det här livet för mig själv och det är bara jag som kan göra någonting åt det om jag känner mig missnöjd.

Jag har drömmar, precis som du. Men jag vet att jag inte drömmer stort. Jag drömmer realistiskt. Sätter en press på mig själv som jag vet att jag inte går under av. Det sägs att när en dörr stängs så öppnas två andra. Det är vad jag vill tro.

Ingenting dåligt varar förevigt. Vi måste bara vänja oss vid tanken att förr eller senare så kommer vi stöta på orättvisor och hemska saker.

Någonting jag lärt mig är att aldrig nöja sig med mindre än vad man förtjänar. Att aldrig acceptera något eller någon som gör en mer olycklig än lycklig.

Du väljer och du bestämmer. Jag valde det här livet för att det kommer ge mig mest lärdom och för att det gör mig till mitt allra lyckligaste jag.



Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0