nattliga ord

Jag har suttit och funderat länge och mycket, och varför är det så att vi acceptera skitsnack? Varför väljer vi att lyssna när någon sitter och kränker en helt oskyldig individ i hemlighet?


Varför är det okej att vara en såkallad "nobody" men inte att sticka ut. Vad vi än gör så är vi aldrig tillräcklig bra för att bara kunna vara oss själva utan några som helst konsekvenser. Jag önskar att vi kunde leva i en värld där varje individ hade sina mänskliga rättigheter och fick leva utanför gränserna utan att någon ska lägga näsan i blöt.


Jag blir arg på mig själv då jag upptäcker att jag sagt någon elakt om någon annan, eller finner mig själv att sitta och lyssna på skitsnack. Varför sitter jag där som att jag inte har någon röst? Varför sitter jag där och låter någonting dåligt inträffa. Oavsett om det är jag som pratar, så är jag lika delaktig till det om jag lyssnar. Jag ska försöka hålla mig borta från allt som har med kränkningar och elakheter att göra. Jag vill vara en bättre människa som bidrar med någonting gott, istället för ont. Jag tänker förändra mig till någonting bättre, någonting stort. Jag tänker sätta stopp för det jag kan, och mer än så kan jag inte göra. Jag tänker ställa mig upp och visa att jag inte tollererar det vi människor håller på med. Skitsnack är inte okej. Jag tänker visa människor att jag låter alla vara precis den dom vill vara, oavsett hudfärg, ursprung, klädstil eller personlighet.


Jag har insett att det är mångfalden och dess olikheter som gör oss så speciella. Som gör varje individ till någonting eget. Att sticka ut och vara den man är, är coolt. Att följa mönstret och vara som precis alla andra är inte det. Jag vill att människor ska våga acceptera att alla är olika!


Be proud of who you are born to be!


Skrivet av: carolina

Sjukt bra text, du har rätt i det du säger och det är nog det som gör att folk ser upp till dig.

Åsikter har vi alla, men samtidigt förstår jag det du menar och det du skriver för det är så sant.

Stordiggar dig,

du kommer nå långt i livet :)

2010-03-20 - 18:17:03
Blogg: http://karolinahartman.blogg.se/

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0