This is no fairytale. This is life.

Jag vill skriva min egna saga och mitt egna slut. Men dessvärre kan vi inte förutspå framtiden. Vi kan aldrig veta hur saker och ting kommer sluta upp. Så därför har jag bestämt mig för att dyka in i något som jag tidigare varit för feg att göra.

Ta en chans! På någon eller något. Det är sällan riktigt bra saker träder in i våra liv och för det mesta låter vi vår stolthet sätta käppar i hjulet för oss.

Det är inget fel att stå på sig, stå för det man tycker eller den man är. Men fortfarande så är vi bara mänskliga. Vi är inte byggda under perfektion och misstagen vi gör är en del av oss.

Vi är våra egna skulpturer. Genom misstag, chanser vi taget och människor vi mött så är vi den vi är. Det är vi som håller framtiden i våra händer, ingen annan. Det är vi som väljer! Vi som skapar och vi som skriver våra egna slut.

Vad jag försöker säga är att om vi aldrig vågar ta en chans i livet så kommer vi aldrig ha något att se tillbaka på.

Jag vill inte leva ett säkert liv. Jag vill ha spänning, passion och kärlek. Jag vill ha minnen att se tillbaka på. Stunder att värmas från och kärlek. Att bli ett med trygghet.

Jag vågar för att jag vet att jag kan. Jag vill för att jag vet att det är värt det. Och jag gör det för mig själv. Jag sätter punkt och börjar skriva en ny sida. För att runt hörnet så väntar det bubblande röda.



Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0