ilska

Visst, saker som hänt för längesedan måste man släppa.
Men nu är det så att jag har varit jättearg, ledsen och besviken
på senaste tiden. Jag är besviken på livet och människorna vi
lever med. Vad hände med respekt, tillit och resterande fördelar
vi fick med som ska gälla alla. Glömde vi bort det humana värdet?
eller är vi bara för egocentriska?

Jag är arg på mig själv för att jag inte vågar ta chanser,.
 Jag är rädd för att släppa in någon i mitt liv, jag är rädd för att lita
på någon men mest av allt är jag nog rädd för att älska någon.
Tänk om man fäster sig vid en person som sedan inte vill vara med
dig längre? vad gör man då? den värsta känslan som finns är väl att man
 inte duger som man är, eller inte duger åt någon annan. Jag vet att man
 inte ska tänka så, men när man väl är kär så kan man inte rader allting på
 en sekund. Nu pratar jag om och inte är.

Jag tror jag bara varit kär i kärleken och
aldrig hittat min prins. Jag tycker om att se på kärlek som en saga.
Men som ett av mina favorit citat lyder " Kärlek är ingenting man söker efter,
det kommer till dig". Och jag får ha det som ett motto. Om man ivrigt söker
den dära underbara känslan, tryggheten av att vara två och att ha fjärilar i
magen så har man nog för höga förväntningar. Jag har det åtminstonde.
Jag tror jag är en drömmare trotsallt. Men jag kanske får låta det stanna där?



Xoxo/F

Skrivet av: anonym tjej.

det betyder ALLT!<3

2009-04-29 - 13:55:03
Skrivet av: :)

Kärleken för mig är precis som du känner. Jag älskade citatet, det träffade precis! Det är så jag tänker att det ska vara, det är så jag vill det ska vara. Men förmodligen, liksom dig, är jag en kärleksdrömmare med för höga förväntningar...

2009-04-29 - 15:43:50
Skrivet av: jå

mercedes :)

2009-04-29 - 16:50:11
Skrivet av: linda

Där står det vad kärlek är för mig:)

http://lindaae.blogg.se/2008/november/karlek.html#comment

2009-04-29 - 19:29:52
Blogg: http://lindaae.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

fan vad bra skrivet felice!

sista stycket kändes det som att jag läste mina tankar, exakt så är det för mig också. jag hade aldrig kunnat skriva ut det lika bra som du bara.. jag tror också jag är för kär i kärleken, och försöker hitta den rätta och tro att allt ska sluta lika lycklig som i filmer.. men som citat du har, "kärlek är inget man söker efter, det kommer till dig". du lärde mig någonting, jag tänker sluta söka nu, den kommer och lägger handen om min axel some day, bara inte idag eller imorgon.. mycket bra inlägg, hade inte kunnat läsa nå bättre just nu..

2009-05-01 - 08:36:28

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0