This is how you remind me of who I really am

På senaste tiden har det öppnats många nya dörrar för mig och människor i min närhet och jag kan inte mer än glädjas för det. Det känns skönt att vissa verkligen tagit ett steg ut, utanför någon annans åsikter och är nog självständiga att våga ha egna åsikter nu. Det känns bra att människor insett att mina vänner inte är samma människa som jag, och kommer aldrig någonsin bli.

Som människa är man oftast väldigt självständig, ibland öppet och ibland i hemlighet. Det finns aldrig någon som kommer kunna vara en kopia av just DIG, för varje människa är speciell, varje människa har någonting unikt och vackert.

Det kom även till min insikt att människor jag älskat blivit styrda och manipulerade, men att dom accepterade detta eftersom dom själva inte ville bli utsatta för det dom såg att denna människa utsatte mig för. Jag visste alltid att innerst inne så tyckte dom om mig, jag visste att dom ville vara med mig, men av någon anledning, inte kunde och inte vågade.

Jag ser äkta vänskap som att du ska kunna prata med denna människa om allt. En äkta vän ska respektera din åsikter, en äkta vän ska alltid lyssna och en äkta vän ska alltid acceptera dig precis som du är.

Vad jag har sett och tagit lärdom av under mina år, åren jag kämpade som mest är att jag inte ångrar någonting, jag ångrar inte dom jag mött, de misstag jag begått, eller att jag faktiskt varit olidligt usatt som människa. För jag har insett att det inte berott på vem jag varit, utan tillgångar jag haft, saker jag gjort, saker jag sagt, och ingenting av dessa saker gör mig till den jag är. För alla gör misstag och det gör dig inte mer än mänsklig.

Jag har blivit straffad för mina misstag, mer än jag egentligen förtjänar, men jag tog det, för jag gillade känslan av att bygga upp styrkan och självsäkerheten hos mig. Jag blev väldigt självständig som människa och känner att jag växt och med detta har det kommit mycket gott. Det har öppnat mina ögon för vad vänskap handlar om, vad livet handlar om. Tror du på dig själv tillräckligt mycket, så kan du tro på någon annan också.


Skrivet av: Anonym

djupt... :)

2009-08-24 - 17:44:08
Blogg: http://penispumpers.blogg.se/

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0