I always hold a space for you in my heart.

Vänner är det absolut finaste man kan ha, vänner som alltid ställer upp och inte förväntar sig något i gengäld, det är äkta vänner. Sådana som vet om någonting inte står rätt till, utan att du sagt något, det är bästa vänner.

Jag har märkt nu efter att jag flyttat vilka som är min riktiga vänner, vilka som är mina bästa vänner. Jag vet att jag inte säger det ofta, men jag älskar er mer än ni anar. Jag är så stolt över alla mina vänner, så mycket dom har fått stå ut bara genom att vara min vän. Jag kan nog aldrig tacka er tillräckligt, men ni är de bästa vänner jag någonsin hade kunnat önska mig.

Människor som inte gillar mig har en tendens att ta ut det på mina nära och kära, men det är mig ni ogillar, och ibland så ställer jag mig den stora frågan, "varför" jag är som vilken 16 åring som helst, även om jag har en välbesökt blogg så gör det mig inte till någon dålig människa, och det ger er ingen rätt att hata mig. Hat byggs nog oftast upp av avundsjuka, men jag har byggt upp mitt liv på helt egna fötter. Jag har fått klättra på den långa stegen, så jag får inte alls allting serverat på ett silverfat, vilket många av mina läsare tycks tro. Jag har fått kämpa för att vara där jag är idag, en självständig 16 åring med båda fötterna på jorden. Även om jag kan uppfattas ytlig eller snobbig genom att jag shoppar mycket så är det fortfarande bara ett intresse, inte mitt liv eller vem jag är.

Jag jobbar för mina pengar, och är ingen bortskämd snorunge, vilket jag får höra ofta av er läsare. Jag jobbar 5 dagar i veckan, jag försörjer mig själv, och det ska man kunna göra om man vill leva det liv jag lever i en annan stad, och i en egen lägenhet. Det här är mitt val, och min chans att kunna uppnå mina drömmar. De vänner jag valt bort, är inte riktiga vänner, de är personer som aldrig skulle ställa upp för mig, utan skulle göra allt för att skydda sin egen rygg. Men att vara någons vän innebär ibland att man får ta smällar, och jag är någon som alltid ställer upp för mina vänner och tar mig igenom motgångarna. Mina vänner skulle aldrig förvänta sig någonting av mig, för att de vet att jag gör allt för dem. Min familj vet att jag älskar dom, även fast jag inte säger det så ofta. Jag har allt jag kan önska mig och är otroligt tillfredställd med den underbara vardagen jag lever i.

"Don't worry about the people in your past, there is a reson why they didn't make into your future"

Skrivet av: minna

bra skrivet!

2009-12-21 - 15:05:56
Blogg: http://minnnaalindgren.blogg.se/

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0