Breathing your love.

Jag kom och tänka på en sak som jag varit i diskussion om nyligen.
Man kan inte sätta krav om man inte blir nöjd över dom.
Om man begär tex. en ursäkt så kan man inte begära mer sen
när man fått en.Det är för mig fullkomligt orealistiskt.
Och hur kan man ställa krav man inte blir nöjd över?
Då bör man inte blanda in sig i den saken överhuvudtaget.

Det blir som ett game för min del.Låt oss leka med tanken att
du och en vän bråkar.Du ber om ursäkt över sms och allt hon
begär är att hon ska få en ursäkt personligen.Du ger henne det
hon begär och sedan blir hon inte nöjd.Utan denna röst sprids
via en annan vän då hon sagt att hon vill att du ska "försöka mer"
Hur fungerar tankebanan om du visar att du först och främst prioriterar
hennes krav men hon kan inte något så ynka som att berätta det för
dig personligen.Blir inte hennes krav lite dubbelmoraliska då?
Om hon ska ha någonting personligen men du kan inte få reda
på hennes åsikt personligen utan genom en vän.

Tänkte hon då att du är en tankeläsare? eller att du ska tråna
efter den dära löjliga saken som att hon ska acceptera det som hänt
även fast hon fått det hon begärt.Ibland förstår jag inte hur vissa individer
tänker.Kom ihåg att det hära var ett liknande exempel på något jag
fått mig tilldelat av en vän.Dela gärna med er av kommentarer och eran
syn på saken.Ingenting var illa menat utan mer som en undran över
hur mycket vissa kan förvänta sig av andra när den själv smutskastar
offret.



Xoxo/F

Skrivet av: R

Ja, jag håller med dig totalt. Varför ska man förvänta sig saker av andra när man ändå inte ger något tillbaka? bra skrivet!

2009-01-23 - 17:09:42

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0