vänskap

Jag kom och tänka på en mycket viktig sak igår. Att det är viktigt att visa uppskattning till sina vänner, att berömma dom för när dom gör bra saker, det är ingenting man ska ta förgivet bara för att man är vänner. Men uppskattning behöver inte jämt vara ord, utan man kan också visa uppskattning genom att ställa upp för någon. Men emma sa någonting så fint igår, - "Vad som än händer, så vet jag att jag alltid har er, mina vänner". Och då kände jag mig verkligen uppskattad.

Även som dom gångerna mina vänner vänder sig till mig när dom är ledsna, när dom är glada eller när dom bara har någonting att berätta. Då vet jag att dom vet att dom alltid har mitt stöd, sådant är underbart. Och jag prioriterar mina vänner högst av allt, dom är som min familj, bra ting ska man hålla fast vid, dåliga ting ska man göra sig av med.

Vänner som inte uppskattar varandra, smutskastar varandra och inte helt enkelt vet vad respekt innebär är ingen riktig vänskap. Det är skillnad på en ytlig vänskap som bara baseras på utseende, killar och fester. Medans djup vänskap handlar om att man ska kunna berätta sina innersta hemligheter, kunna möta någon annans ansikte och medge att man mår dåligt.

Under livets gång har jag stött på allt från djup till ytlig vänskap, men det är vad livet handlar om. Alla går igenom det. Men just nu har jag dom allra bästa vännerna man kan önska sig. Ta ingenting förgivet, jag uppskattar mina vänner så otroligt mycket.





Skrivet av: FRÖKEN ERIKSSON

Ja man får inte glömma bort att uppskatta sina vänner och berätta det för dem då och då!

2009-07-20 - 15:54:21
Blogg: http://neriksson.blogg.se/
Skrivet av: amanda

alla vi dansare stor typ o groter och killarna ar glada och skrattar typ haha. jag kommer sakna er, det kommer kennar konstigt nar man borjar po backa.. :s

2009-07-21 - 10:26:40
Blogg: http://amandabo.blogspot.com

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0