Mamma hade rätt..

Ännu en gång. Allt har inte varit så bra på senaste tiden, ångestattacker, magkatarr, stress, struma och nästintill utbränd. Ingenting har med bloggen att göra, även om det har gjort mig mycket illa och fortfarande gör så ger det mig mer positiva ting än negativa. Det är ett sätt att kunna skriva ut mina känslor och tankar, mina funderingar och vissa saker jag spekulerar kring. Av andra anses jag vara, svår och dryg. Men det tar tid för mig, att lita på någon, öppna en del av mig få personer sett och helt enkelt bara kunna vara Jag, alltid. Jag tycker att många förväntar sig alltför mycket av mig, att jag alltid ska vara den starka personen som tar andras parti, och visst gör jag det, men det har gått alldeles för långt att jag slutat tänka på mig själv och mitt eget bästa. Mitt egna humana värde och att alltid respektera sig själv. Jag älskar att skriva och att känna att jag fått ut någonting av det. Jag älskar människor som kan tala det språk jag gör, och då syftar jag inte på svenska, utan djupet i talan.


Jag tycker om när människor, precis som jag, kan gå till grund och botten med ting och bara prata. Jag är en människan som älskar att prata och det märker man när man lärt känna mig ordentligt. Jag är en sådan som kan ha väldigt sjuka skämt, men ibland kan det gå alldeles för långt. Ibland är jag väldigt impulsiv, jämt nästan, och det är inte alltid till födelar. Jag är väldigt paranoid av mig och har en tendens att stöta bort människor jag tycker om pågrund av rädsla. Jag är väldigt mån om människor som står mig nära, som jag tycker om och bryr mig om. Jag är oftast inte blyg och har lätt att komma nära människor som jag känner olika kopplingar till. Det kan handla om det förflutna, nutid eller bara ett speciellt ämne.


Jag tycker om människor som kan se mig som den jag är. Jag tycker om människor som inte bryr sig om vad andra tycker. Jag tycker om dom som är beredda att ge nya människor en chans, oavsett vad dom hört tidigare. Oftast brukar jag få höra när människor pratat med mig, eller bara umgåtts med att jag inte alls var som dom trodde eller hört. Jag blir glad av komplimanger men jag hatar när människor bara berömmer mitt yttre. Jag tycker inte om att bli kallad sexig eller någonting annat som kan förknippas med sex eller extrema ytligheter. Jag älskar musik, musik ger mig tänk, skriv och inspiration. Texter ger mig ord, så som dom hära. Jag är en djup människa som nog bara kan förknippas med ytligheter om man ser mig. Vissa människor tror att jag bara bryr mig om det yttre, men jag bryr mig faktisk mer om vad människor tycker om mitt intre. Mamma säger att jag har en fin sida och att jag är en godhjärtad människa, ibland alldeles för godhjärtad. Jag vill se gott i alla människor, även dom som varit elaka mot mig. Alla förtjänar nya chanser, alla förändras, och vi väljer själva vad vi vill tro om människor. Det yttre säger ingenting om någon, det är insidan som säger vem du är och vad du går för.



Jag älskar människor som tror på kärleken. Jag gillar när människor är målmedvetna och brinner för saker. Det ger mig hopp och driv till att förändra saker och ting. Blandannat vårat dömande på människor. Det är synd att vi lever i en sådan stad där människor måste följa mönstret och vara precis likadana för att duga och passa in. Det är synd att vi lever i en sådan livlös och skandallös stad att vi till och med måste hitta på saker om varandra för att kunna ha ett samtalämne och föra en konversation med varandra. När blev det mer intressant att prata om andra än sig själv? Det är någonting jag funderat vid, varför är det inte okej att vara självisk och prata om sig själv, utan att uppfattas som självupptagen. Självförtroende och självkänsla är bra, det är bara ett bevis på att man tror på sig själv. Det är ett bevis på att man vet vem man är och man vet vad man går för.



Vi alla bör skaffa oss en egen livsstil, ett eget samtalsämne som inkluderar oss själva och ingen annan. Vi borde vara mer "egen-tänkande" och inte jämt lyssna på vad andra har att säga. Vi borde tro på oss själva mer än vad vid gör, älska varje individ som den är och acceptera människors fel och brister.

Skrivet av: carro

ja håller me dig!

jätte bra skrivet felice.

2009-06-15 - 22:03:31
Skrivet av: e

Det hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit det där!

2009-06-15 - 22:22:05
Skrivet av: linda

Det faktum att du inte bara skriver om dagens outfit och sånt som har hänt utan att du öppnar upp dig på ett sånt här sätt tycker jag är modig och starkt.

När jag läser så känner jag att du menar varje ord och du fick skriva av dig, sånt gillar jag och det är en anledning till varför jag läser din blogg just för att du skriver det du tänker och inte bara olika ytliga saker som vissa gör utan att du funderar och tänker.

tack detta inlägg lyste upp min kväll för jag känner igen mig själv i det du skrev att du har svårt att släppa in folk men att du gillar att prata om djupa saker och det reagerade jag starkt på för det är inte många som gillar det:)



fortsätt felice och ge inte upp!



wops, kommentaren blev rätt lång:) men du får ha en fortsatt trevlig kväll:)

2009-06-15 - 22:47:41
Blogg: http://lindaae.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

bra skrivet!

2009-06-15 - 23:00:14
Skrivet av: Dr Svenne

Bra skrivet.

"Det är synd att vi lever i en sådan stad där människor måste följa mönstret och vara precis likadana för att duga och passa in"

I den meningen håller jag med om.

ha det bra bye

2009-06-16 - 01:39:02
Skrivet av: R

Jag tror att i en stad som Piteå har många svårt att vara det dom verkligen vill vara. Här blir man istället dömd för sitt förflutna eller tidigare händelser. Människor här, okej, inte alla förståss men många ser med det "yttre ögat". Alltså i andra städer kan folk uppskatta den du är, det vet jag själv. Därför gillar man att åka iväg till ett ställe där du är okänd och fri från alla tycken och måsten. Jag tror att i Piteå är detta något som "mainstream". Alla ska följa med strömmen för att vara något, annars är man ointressat, eller så tvärt om. Men många gånger är man i andras ögon mer illa omtyckt än gillad om du förstår.



Detta är av mina egna erfarenheter. Och ska jag vara ärlig så tror jag ärligt talat att du ska till storstäder Felice. Där kommer du kunna vara du, och där finns det du tycker om. Men det gäller att också inte vara för "ståtlig". Du är mer omtyckt om du bara är du, du, du.



Ta hand om dig!

2009-06-16 - 03:13:57
Skrivet av: Johanna

Mycket bra skrivet, du öppnar nog upp ögonen på många som stirrar sig blinda på bara utsidan.

2009-06-16 - 09:29:30
Skrivet av: Bamseplåstret

Den bild jag hade av dig först var baserad på dina blogginlägg. När jag sedan träffade dig insåg jag väldigt snabbt att du är så mycket mer än vad du ger sken av på bloggen (inte för att jag hade trott något annat heller). Min uppfattning om de som stirrar sig blinda på andras utseende är att de inte har kommit så långt i sin syn på sig själva eller sina medmänniskor och är i grunden fortfarande barnsligt egocentriska.



Det är starkt att våga stå för sina åsikter, att kunna ha argument för dem och ännu starkare att kunna visa sina svagheter och erkänna sina fel.



Som jag ser det handlar att vara mogen om att kunna se saker från olika perspektiv, att tänka kritiskt om sitt eget tänkande och ifrågasätta "självklara" ideal som tidigare inte har blivit ifrågasatta.



I en liten stad som Piteå, och ack så många andra ställen, tenderar det bli väldigt mycket "grupptänkande" med en avidentifiering av personer som ingår i gruppen. En avstickande uppfattning blir väldigt provokativ och ingår det auktoritet i grupptänkandet blir det svårare att ifrågasätta det både som utomstående och även som "invigd" i gruppen. Med gruppen i ryggen blir det därför väldigt enkelt att hoppa på den avstickaren som inte passar in, och oftast görs det utan att själv kritiskt tänka igenom grunden till det...



Du är stark nog att stå emot, du är smart nog att förstå skillnaden och du är reflektiv nog för att inse vad som behövs för att du ska kunna fortsätta mogna på ditt sätt, Felice.

2009-06-16 - 14:14:26
Skrivet av: sanna

bra skrivet det lilla jag läste. men! Om du inte vill bli "oskyldigt dömd" av människor bör du ju vara lika dan själv, döm inte andra då, om du ser trevlig och snäll ut ist för "jag är störst bäst och vackrast" tror ja folk skulle börja tänka om lite grann iaf!

2009-06-16 - 16:15:09
Skrivet av: hej

Jag tycker du har skrivit väldigt bra! Men du borde ändå tänka ett steg till hur du beter dig i vissa tillfällen.

2009-06-16 - 19:17:07
Skrivet av: Angelica

Bra skrivet felice.

Jag tror du och jag är rätt lika, iallfall på sättet, jag känner igen mig själv i det du skriver,

jag vill älska alla, vill inte hata nån och det är inte bra alla gånger, men det behöer vi inte gå in på här, du vet ju hur det är och vad jag pratar om!

Hoppas du och sara får en bra kväll idag :)

Puss&kram

2009-06-16 - 22:18:43
Blogg: http://forgivemee.blogg.se/
Skrivet av: Sanna

Jag tycker det var jättebra skrivet!

2009-06-17 - 16:47:43
Blogg: http://flygmedvingarnatillnangijala.blogg.se/
Skrivet av: anonym

bra skrivet!:)

2009-06-17 - 18:00:45

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0