Svar på tal - Marie



marie om Svar på tal;:

om du har tid och orkar så skulle jag vara oerhört tacksam om du orkade svara på en till "sån där fråga". Det är nämligen så att jag var tsm med en kille i ca 2 år men blev sviken ett flertal gånger, bland annat otrohet. Det gjorde mig väldigt osäker och rädd. Nu är jag tsm med en annan kille och har varit det ca 9 månader. Han är hur underbar som helt men felet är att jag inte vågar lita på honom. jag känner nästan att han aldrig skulle göra nåt men kan ändå inte släppa oron och ångesten. Han är rätt populär många hade nog velat ha honom. Han säger till mig att han aldrig skulle göra nåt och jag tror honom men jag vågar inte lita på det. Det förstör jätte mycket mellan oss att jag är så avundsjuk. Vad ska jag göra???? tacksam om du orkar svara <3


Felice svarar; Det enda jag kan be dig att göra är att försöka, försök våga att lite på honom. Även om saker och ting har hänt i det förflutna så behöver det inte betyda att alla är likadana. Jag förstår oron du har över att bli sviken, men allt du kan göra är att våga. Du kan börja sakta men säkert och när du känner att du verkligen kan lita på honom så kommer all ångest och oro att släppa. Du ska inte behöva känna att du behöver konkurera med någon annan, det är dig han är med, det är dig han vill vara med, annars hade han inte varit med dig. Allt jag har att säga till dig är att våga, det kan vara jobbigt, men det är absolut värt det i slutändan. Han säger att du kan lita på honom, försök att göra det och när du känner att du verkligen kan göra det så kommer det kännas i hjärtat! Jag hoppas att jag var till någon hjälp och att allt löser sig, du är värd att kunna känna förtroende till personen du håller kär!

 

 


Skrivet av: Alexandra

Jag har också varit med om otrohet. Jag är nu mera tillsammans med en ny kille och allt känns faktiskt helt underbart. Jag visste inte om jag vågar släppa taget och verkligen lita på honom eller om jag skulle vara försiktig. Men en av mina vänner sa "Alla är olika, du måste våga ge folk en chans och bevisa vem dom är" Och jag har verkligen börjar tro på det. Går jag runt och tror att min nya kille ska göra samma som min förra kille så vet jag att det inte kommer hålla i slutändan. Det är bättre jag ger honom en chans och bevisa att han kanske inte är som min förra kille. Så mitt tips är som min vän sa: "Alla är olika, du måste våga ge folk en chans och bevisa vem dom är".

2009-12-01 - 13:30:12
Blogg: http://alexxxxx.bloggplatsen.se
Skrivet av: Anonym

tack så jätte mycket båda två! det värmer jätte mycket!! <3

2009-12-02 - 21:58:06

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0