Aldrig besvarad, aldrig tillmötes, en kärlek så varm, utan den vilket öde.

Det är fantastiskt men ändå så underligt hur en serie kan få en att bilda en sådan drömbubbla av perfektion. Scener perfekt utformade för att få den mest icke troende människan att känna missnöje över motgångar i verklighet.

Jag tror många människor någon gång önskat att dom kunde leva i denna drömbubbla, bara för ett tag. För att kunna andas in en ny luft, kunna leva i en atmosfär där problem inte existerar. Kunna skapa de vackra som berör, det fina som vi älskar. Jag är besatt i tanken av att kunna bilda och skapa sina egna scenarion. Allt ska falla på plats som två pusselbitar.

Men ibland kan det vara bra att behöva treva sig fram bland motgångar för att stärkas som individ och inte alltid behöva räkna med att drömmarna ordnar det åt en. Eller i detta fall att någon annan ska finnas där för att fånga dig.

Jag tycker det är vackert att se hur olika vi människor är skapade. Det är som att vi bygger upp våran egen film, men lite mer verklighetsbaserad. Vi är fortfarande våra egna huvudroller och dom andra som inte accepterar oss för den vi är, är bara statister som får avundas den personen som fått stjärnrollen. Jag vet att det inte låter klokt. Men förut var det en lättnad för mig att kunna drömma mig bort för några timmar. Få leka lite med perfektionen och sedan kunna ta det med mig ut i verkligheten när jag vaknade upp.

Jag fick pussla ihop dom perfekta drömmarna med verklighet, tillräcklig mycket för att bli tillfredställd med verklighet, mer än tillfredställd egentligen. Men jag säger inte att pusselbitarna alltid faller på plats, vissa dagar kräver hjärnan lite mer arbete än så. Ibland behöver vi vila, prioritera vårat egna välmående före alla andras. Vi måste andas in våran egen luft och låta några timmar passera förbi.

Men jag kommer inte sluta drömma för det, jag kommer ta med mig drömmarna till verklighet och göra någonting fantastiskt utav det. Varje roll har sin unika titel, och det är du som avgör vad den är. Jag har lärt mig att hantera saker jag aldrig någonsin trodde jag var kapabel till att ta itu med. Men det gäller att överbevisa sig själv, föra två roller, schizofreni utan dess like. The good and the bad side! Du bestämmer vem du vill vara. Låt oss göra såhära.. fortsätt drömma, men ta med dig drömmarna till verklighet och gör någonting underbart utav det. Fastna inte i perfektion, för det varar aldrig så länge du vill.

Perfektion är ingenting att sträva efter, för det är ingenting som existerar i verklighet, i den värld vi lever i. Vakna! våga se, våga erkänna, våga hoppa, men framförallt, våga tro.



Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0