This is me, forever.

Min blogg har förändrats, som de flesta av er nog märkt, men det är ett sätt att kunna skriva ut mina känslor och tankar, mina funderingar och vissa saker jag spekulerar kring. Av andra anses jag vara, svår och dryg. Men det tar tid för mig, att lita på någon, öppna en del av mig få personer sett och helt enkelt bara kunna vara Jag, alltid. Jag tycker att många förväntar sig alltför mycket av mig, att jag alltid ska vara den starka personen som tar andras parti, och visst gör jag det, men det har gått alldeles för långt att jag slutat tänka på mig själv och mitt eget bästa. Mitt egna humana värde och att alltid respektera sig själv. Jag älskar att skriva och att känna att jag fått ut någonting av det. Jag älskar människor som kan tala det språk jag gör, och då syftar jag inte på svenska, utan djupet i talan.


Jag tycker om när människor, precis som jag, kan gå till grund och botten med ting och bara prata. Jag är en människan som älskar att prata och det märker man när man lärt känna mig ordentligt. Jag är en sådan som kan ha väldigt sjuka skämt, men ibland kan det gå alldeles för långt. Ibland är jag väldigt impulsiv, jämt nästan, och det är inte alltid till födelar. Jag är väldigt paranoid av mig och har en tendens att stöta bort människor jag tycker om, pågrund av rädsla. Jag är väldigt mån om människor som står mig nära, som jag tycker om och bryr mig om. Jag är oftast inte blyg och har lätt att komma nära människor som jag känner olika kopplingar till. Det kan handla om det förflutna, nutid eller bara ett speciellt ämne.


Jag tycker om människor som kan se mig som den jag är. Jag tycker om människor som inte bryr sig om vad andra tycker. Jag tycker om dom som är beredda att ge nya människor en chans, oavsett vad dom hört tidigare. Oftast brukar jag få höra när människor pratat med mig, eller bara umgåtts med att jag inte alls var som dom trodde eller hört. Jag blir glad av komplimanger men jag hatar när människor bara berömmer mitt yttre. Jag tycker inte om att bli kallad sexig eller någonting annat som kan förknippas med sex eller extrema ytligheter. Jag älskar musik, musik ger mig tänk, skriv och inspiration. Texter ger mig ord, så som dom hära. Jag är en djup människa som nog bara kan förknippas med ytligheter om man ser mig. Vissa människor tror att jag bara bryr mig om det yttre, men jag bryr mig faktisk mer om vad människor tycker om mitt intre. Mamma säger att jag har en fin insida och att jag är en godhjärtad människa, ibland alldeles för godhjärtad. Jag vill se gott i alla människor, även dom som varit elaka mot mig. Alla förtjänar nya chanser, alla förändras, och vi väljer själva vad vi vill tro om människor. Det yttre säger ingenting om någon, det är insidan som säger vem du är och vad du går för.



Jag älskar människor som tror på kärleken. Jag gillar när människor är målmedvetna och brinner för saker. Det ger mig hopp och driv till att förändra saker och ting. Blandannat vårat dömande på människor. Det är synd att vi lever i en sådan stad där människor måste följa mönstret och vara precis likadana för att duga och passa in. Det är synd att vi lever i en sådan livlös och skandallös stad att vi till och med måste hitta på saker om varandra för att kunna ha ett samtalämne och föra en konversation med varandra. När blev det mer intressant att prata om andra än sig själv? Det är någonting jag funderat vid, varför är det inte okej att vara självisk och prata om sig själv, utan att uppfattas som självupptagen. Självförtroende och självkänsla är bra, det är bara ett bevis på att man tror på sig själv. Det är ett bevis på att man vet vem man är och man vet vad man går för.



Vi alla bör skaffa oss en egen livsstil, ett eget samtalsämne som inkluderar oss själva och ingen annan. Vi borde vara mer "egen-tänkande" och inte jämt lyssna på vad andra har att säga. Vi borde tro på oss själva mer än vad vid gör, älska varje individ som den är och acceptera människors fel och brister.

Skrivet av: Anonym

Bra skrivet felice!

2010-01-23 - 09:54:22
Skrivet av: Becca

Du är så lik mig i det sättet, jag älskar att tala i "djupet". Lyssna till musiken och känna efter vad som den talar om för mig.

Som jag skrivit för mig själv en gång,

Music is feeliengs, so what music do you like?

.

Musik är ett budskap, en känsla som man förmedlar till sin omgivning. Så relaterar du dig själv till de texterna du faller för? eller söker du efter känslan att kunna vara som den som speglas i låten? Varför gillar man vissa låtar bättre än andra? För min del så, musiken jag väljer är en spegling utifrån en inre känsla eller önskan hos en själv hur man vill framstå.

.

(Glädje? Kärlek? Drömmar? Överlägsenhet? Kärleksproblem? Ilska? Kriminalitet? osv.)

.

"Verkligheten är i sin yttersta mening konstruerad i ditt sinne. Det är sinnet som skapar verkligheten. Utanför våra perceptioner, tankar och upplevelser har verkligheten ingen giltighet. Formen, storleken, utseendet och alla av ett föremåls attribut är en rent subjektiv bedömning. Vi skapar vår egen verklighet."

.

Vi bildar vår egen värld med musiken! Den beskriver för oss vad vi själva är rädda för att uttala ibland. Den beskriver våra önskningar, våra drömmar men ibland vad vi själva inte har modet att leva upp till.

.

Music deep down!

Varje människa är unik, med sina egna uppfattningar och handlingar.



Du är duktig på att skriva och har ett bra flyt som väcker intresse. Fortsätt så :)

kram

2010-02-11 - 19:48:42

Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0