Jag kan inte prata med dig när du tittar bort - V.M

Jag har tänkt på hur bloggar påverkar oss, vårat privatliv. Hur bloggar påverkar våra relationer till olika människor negativt och hur vi har slutat komunicera med varandra fullkomligt.

Jag tycker det är komiskt hur vi kan kalla varandra bästa vänner och sedan inte ens kunna reda ut något som uppenbarligen upprör en. Istället för att skriva kryptiska saker i sina blogginlägg och ignorera sms, så måste vi börja prata med varandra.

Hur ska vi kunna nå fram till den andre genom ett blogginlägg? Och varför skulle vi vilja nå fram till någon som beskriver en som en besvikelse?

Hur som helst så kan jag inte för mitt liv förstå hur vi kan låta bloggarna styra vårat liv, men framförallt vårat privatliv. Så om man prioriterar sin vänskap så pass mycket så tycker jag det är dags att börja agera, göra om och göra rätt.

Jag säger inte att jag är perfekt, jag gör misstag som varje individ som helst. Men ens bästa vänner är till för att finnas där i gott och ont, och inte vända kappan efter vinden så fort man stöter på ett hinder eller två.

Vänskap är till för att finnas där i båda dom bra och jobbiga stunderna, det är så vi stärks, det är så vi blir bättre än bästa vänner. Det är så vi bli familj, vi håller ihop, no matter what! Och om det är värt det.. så lär vi ju se hur kommunikationen mellan de två som påstås vara bästa vänner förbättras eller försämras.

Så för nu, drar jag mig undan!





Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0