Differences

Olikheter är vad som gör att vi passar så bra tillsammans. Två individer på svart och vitt är som handen i handsken. Jag har märkt att de personer jag är som mest olik är de personer som jag passar bäst att umgås med.

Jag vet att det inte låter klokt, men jag tror att om man är för lika varandra så går man varandra på nerverna mest. Jag vet många som tror att ett bra förhållande är baserat på att man ska vara iprincip likadana. Men utifrån lärdom som jag tagit från mina tidigare förhållanden, så har jag lärt mig att man lätt trampar på varandra om man är för lika.

Ett förhållande kräver ju givetvis mycket för att fungera, men just detta med att vara olika kan sätta en vacker klang på starten till en långvarigt och stabilt förhållande. Förtroende är nog det jag skulle säga är viktigast i ett förhållande.

Om man ständigt oroar sig och bygger upp scenarion i huvudet, så speglar sedan osäkerheten ut på förhållandet tyvärr. Om man inte vet var man har varandra, så kommer det aldrig fungera.

En annan viktig sak är kommunikation. Det är viktigt att man pratar med varandra och är uppmärksam om vad den andre tycker om känner. Det underlättar så mycket om man tar åt sig av vad den andra känner och tycker och därefter är det enklare att respektera varandra om man pratar.

Så fort man tappar respekten för varandra så tar man sedan död på ett förhållande som hade kunnat växa till någonting fint.

Att hålla hemligheter bådar ingen gott, men samtidigt är det inte bra att berätta alltför mycket heller. Vi alla har hört talas om vita lögner och jag tror att det kan vara bra ibland också. Istället för att vara som en öppen bok så kan man vara lite hemlighetsfull för att hålla spänningen vid liv så länge som möjligt.

Men ibland så fungerar det helt enkelt inte. Om inte båda är eniga om vad ett förhållande går ut på. Man får inte vara egocentrisk i ett förhållande. För du delar trotsallt din kärlek med någon annan, så samtidigt som du ska ta hand om dig själv, så ska du ta hand om din partner och han/hennes känslor.

Så vad jag försöker komma fram till är att man ska försöka hitta en hållbar och stabil balans för ett långvarigt och bra förhållande. Det är svårt att hitta, men ännu svårare att hålla fast vid.

Ibland tar frestelserna över och vi slutar upp splittrade, arga, ledsna och förvirrade. Precis som att någon just vänt våran värld upp och ner. Men kom ihåg att det finns någon där ute som väntar på att göra dig till den lyckligaste människan på hela gjorden. Tappa aldrig hoppet, för det är de viktigaste vi har!





Alla kommentarer som anses kränkande mot mig eller mina nära tas bort.
Kom ihåg att ingen är anonym, alla IP-nummer loggas.

Namn:
Spara uppgifter?

E-post: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0